آتالوگ - پلتفرم کاتالوگ آنلاین - پلتفرم کاتالوگ دیجیتال(2)
اهمیت کاتالوگ

اهمیت کاتالوگ

اهمیت کاتالوگ

از گذشته تاکنون کسب و کارهای کوچک و بزرگ، جهت معرفی محصولات یا خدمات خود از کاتالوگ ها بهره می‌برده‌اند. امروزه با توجه به اهمیت فضای دیجیتال در کسب وکارها، با وجود این‌که راه‌های متعددی جهت معرفی کسب و کارها از جمله سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی و … مطرح است، اما برخورداری از کاتالوگ همچنان از امتیازات ویژه‌ی کسب و کارها به شمار می‌آید.

امروزه همچنان برند تجاری، یکی از عملکردهای اصلی کاتالوگ است. صاحبان نوآور کسب و کارها از مطرح شدن برند خود در بسترهای دیجیتال استفاده می‌کنند تا مشتریان خود را به صورت آنلاین به سمت خرید سوق بدهند. آن‌ها همچنان حساب ویژه‌ای برای الهام مشتریانشان از طریق تصاویر باز می‌کنند. به همین دلیل است که از بزرگ‌ترین کسب و کارها تا کسب وکارهای کوچک، همه و همه، همچنان کاتالوگ را به عنوان یک عنصر اصلی در استراتژی کلی بازاریابی خود حفظ می‌کنند.

هر کسب و کار، چه کوچک و چه بزرگ، فقط یک هدف اصلی و مشخص دارد؛ رشد فروش.

داشتن یک کاتالوگ که تمام محصولات یا خدمات تجارت کسب و کارها را به نمایش بگذارد، عالی‌ترین روش بازاریابی برای افزایش فروش است.

در واقع کاتالوگ ها، توانایی جذب مشتریانی را دارند که کاملاً از برندها بی‌اطلاع هستند. کاتالوگ محصولات یا خدمات، علاوه بر این‌که از نظر ابزارهای بازاریابی مقرون به صرفه هستند، به عنوان راهکاری عالی برای ایجاد آگاهی از برند و گسترش تجارت کسب و کار مورد نظر نیز به حساب می‌آیند. کاتالوگ محصولات یا خدمات، این امکان را به مشتریان می‌دهد تا آن‌ها از محصولات و یا خدمات آن کسب و کارها کاملاً مطلع شده و بینشی درست را نسبت به آن‌ها بیابند.

چرا با وجود بازاریابی الکترونیکی، همچنان کاتالوگ ها زنده مانده‌اند و کار می‌کنند؟

 

بسیاری از افراد گمان می‌کنند که با وجود اینترنت و همه‌گیری آن در میان سطوح مختلف تمامی جوامع، دیگر طراحی کاتالوگ ها و چاپ آن‌ها از نظر اقتصادی به صرفه نیست، پس باید حذف شوند.

اما بعد از حذف موقتی کاتالوگ ها، نه تنها در هزینه‌ها هیچ صرفه‌جویی‌ای به عمل نیامد، بلکه فروش‌ محصولات نیز با کاهش شدیدی مواجه شد. طبق آخرین آمارهای انجمن بازاریابی جهانی، کاتالوگ ها به نسبت آگهی‌های اینترنتی، ایمیل‌ها و sms ها، تأثیر بسیار بهتری در فروش محصولات و خدمات شرکت‌ها و کارخانه‌های کوچک و بزرگ دارند.

این به این معنا است که کاتالوگ به عنوان آلبوم و چکیده محصولات و اطلاعات برند و کسب و کار به عنوان شناسنامه یک برند شناخته می شود. نبود کاتالوگ برابری می کند با نداشتن هویت محصول.

بنابراین همواره کاتالوگ اهمیت خود را دارد. گرایش به بازاریابی دیجیتال و آنلاین باعث شد تا کاتالوگ ها در ابتدا به کاتالوگ های دیجیتال تغییر ماهیت بدهند و پس از آن تبدیل به کاتالوگ های آنلاین بشوند.

همین امر سبب شده است تا علاوه بر کاهش هزینه تمامی کسب و کارها بتواند شناسنامه های هویتی خود را ماندگار تر از قبل نشر و تکثیر کنند.

به شما پیشنهاد می کنم اگر هنوز به فکر کاتالوگ یا شناسنامه دیجیتال کسب و کار خود نیافتاده اید|، دست به کار شوید و از طریق آتالوگ شناسنامه کسب و کار خود را ساخته و نشر دهید.

کاتالوگ های آنلاین سریع منتشر و ساخته می شوند، ارزان و نامحدود هستند و البته جای آزمون  و خطای بسیار دارند. همین امر سبب می شود شما بتوانید به آسانی و به سرعت پس از شروع فعالیت کاتالوگ کسب و کار خود را ساخته و نشر بدهید، آن هم بدون تردید.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

×
تلگرام